سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۲

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت کره‌اي براي تکميل ناوگان اتوبوسراني قزوين

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: ناوگان اتوبوسراني قزوين طي انعقاد تفاهم‎نامه با يک شرکت کره‌اي تکميل مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در جلسه با نمايندگان ايراني اين شرکت کره‌اي افزود: اين جلسه به منظور انعقاد تفاهم‌نامه کلي براي خريد ناوگان اتوبوسراني و احداث هتل حکم آباد برگزار شده است تا بتوان قرارداد و تفاهم‎نامه قطعي را هم‌زمان با برگزاري اجلاس شهرداران جاده ابريشم در شهريور به امضا رساند.

وي ادامه داد: انعقاد اين تفاهم‎نامه از دستاوردهاي اجلاس به شمار مي‌آيد زيرا آشنايي با اين شرکت نيز در جلسات مرتبط با جاده ابريشم در کره صورت گرفته است.

شهردار قزوين خريد اتوبوس و مينيبوس براي شهر قزوين را يکي از نيازهاي اساسي برشمرد و عنوان کرد: نگاه مديريت شهري براي خريد ناوگان اتوبوسراني نگاه اداري نيست بلکه موضوع شهري است و براي تأمين رفاه شهروندان بايد اين امر در دستور کار قرار مي‌گرفت.

نصرتي افزود: دولت براي خريد اتوبوس از برخي برندها وام‌هايي را در نظر گرفته است که مي‌توان از اين وام‌ها نيز بهره برد.

وي با اشاره به روش‌هاي تأمين مالي اين پروژه گفت: تأمين مالي خريد ناوگان اتوبوسراني از طريق واگذاري دارايي‌هاي هتل و برج حکم آباد به عنوان 70 درصد اعتبار اين پروژه و 30 درصد از آن با فروش ملک از طريق تشريفات قانوني مزايده به شرکت تعلق مي‌گيرد.

شهردار قزوين با بيان اينکه ساخت هتل حکم آباد در مدت دو سال بايد به اتمام برسد، اظهار کرد: 25 درصد از هزينه خريداري ناوگان به عنوان پيش پرداخت و با دريافت ضمانت‌نامه بانکي و 5 درصد نيز در زمان دريافت مينيبوسها به شرکت پرداخت مي‌شود.

نصرتي افزود: 60 دستگاه اتوبوس 12 متري، 25 دستگاه مينيبوس و 20 دستگاه اتوبوس 18 متري از جمله نيازهاي شهرداري قزوين است که سفارش آن به شرکت داده مي‌شود.

محمدحسن ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين نيز در اين جلسه گفت: طبق مصوبه طرح جامع حمل و نقل و ترافيک سه خط BRT در شهر قزوين اجرا و احداث مي‌شود که براي اين خطوط 35 دستگاه اتوبوس مورد نياز است.

ايرانخواه ادامه داد: خط BRT از ميدان آزادي تا دانشگاه بين المللي امام خميني و از ميدان 22 بهمن به سمت کمربندي نسيم شمال تا پايان سال اجرا مي‌شود که براي هر مسير 10 دستگاه اتوبوس مورد نياز است.

مديرعامل شرکت سبلان خودرو مايوان نماينده شرکت کره در ايران نيز در اين جلسه گفت: درخواست ما از شهرداري قزوين پيش‌پرداخت 30 درصد به جاي 25 درصد است و در خصوص ضمانت‌نامه نيز شرکت مي‌تواند سند مينيبوسها را در اختيار شهرداري قزوين قرار دهد.

وي با اشاره به اينکه ساخت اتوبوس 18 متري نيازمند دريافت گواهي استانداردهاي لازم است، عنوان کرد: دريافت اين گواهي يک سال زمان مي‌برد و اما به جاي آن مي‌توان اتوبوس‌هاي 12 متري و مينيبوس در اختيار شهرداري قزوين قرار دهيم.

مديرعامل شرکت سبلان خودرو مايوان نماينده شرکت کره در ايران افزود: خودروهاي اين شرکت استانداردترين خودروهاي گاز سوز جهان به شمار مي‌رود و اين موضوع توسط دفتر فني وزارت کشور و اتحاديه اتوبوسراني تأييد شده است.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط