یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۸

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت:

قزوین جزو ۵ شهر اول کشور در ناوگان شهری است

از نظر عمر ناوگان حمل و نقل شهری قزوین جزو پنج شهر اول کشور است.

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، سید محمدمهدی تقوی در جریان بازدید از دفتر تحریریه صبح قزوین به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: براساس آمار در این دو سالی که توفیق خدمت‌رسانی در سازمان اتوبوسرانی قزوین را دارم، بیش‌ترین خدمات، امکانات و تامین بودجه را برای سازما اتوبوسرانی داشتیم.
 
وی با بیان اینکه 300 میلیارد تومان بابت تجهیز ناوگان شهر قزوین هزینه شده است، افزود: از سال 1401 تعداد 18 دستگاه اتوبوس خریداری کردیم و به دلایل مختلفی تنها چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها و از 25 دستگاه ون خریداری شده تنها هشت دستگاه از طرف دولت تحویل داده شده است، امسال نیز 25 دستگاه مینی‌بوس خریداری کردیم.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیان کرد: در این مدت تلاش‌های زیادی از ناحیه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری برای اخذ مصوبات دریافت مجوز خرید و پرداخت هزینه‌ها صورت گرفت، لذا دیدگاه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به این موضوعات تعاملی و به نفع مردم است.
 
وی ادامه داد: اتوبوسرانی قزوین مسئول عملیات و پشتیبانی حمل و نقل مرزی اربعین حسینی در شهر مهران را بر عهده دارد، بر این اساس تعداد ۳۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه خودرو‌های امدادی و فنی به منظور خدمات‌رسانی به زائران به منطقه مرزی مهران اعزام شده‌اند.
 
تقوی خاطرنشان کرد: اکنون بعد از اعزام 35 دستگاه اتوبوس، به منظور رفاه حال شهروندان و عدم ایجاد مشکل در حمل و نقل شهری تعداد 25 مینی‌بوس تازه خریداری شده به ناوگان اضافه شده و در حال خدمت‌رسانی است.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نوسازی بیان کرد: از نظر میانگین کشوری در زمینه عمر ناوگان شهر قزوین جزو پنج شهر اول کشور است، البته توقعات مردم هم نسبت به گذشته به روز شده و نیاز خود را اعلام می‌کنند و ما وظیفه داریم نسبت به این درخواست‌ها پاسخگو باشیم.

 
سیستم مدیریت و نظارت جمع‌آوری کرایه ناوگان اتوبوسرانی به‌روزرسانی می‌شود
 
رئیس سازمان اتوبوسرانی قزوین تاکید کرد: ما تلاش کردیم از طی مناقصه روش پرداخت کرایه اتوبوس در قزوین را نوین کرده و این امکان را فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند با کارت بانکی کرایه خود را پرداخت کنند که در نوع خود اقدامی منحصر به فرد است.
 
این مدیر شهری خاطر نشان کرد: اسناد مناقصه خرید سامانه سیستم مدیریت خودرو، مکان یاب، کارت شارژ در سامانه ستاد ایران بارگذاری شده و به زودی با مساعدت مجموعه شهری و انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود: در این طرح امکان پرداخت با موبایل، پرداخت با کیوآر کد، پرداخت به صورت تک‌سفره، مکان شارژ از دستگاه poz در سطح شهر، امکان پرداخت با کارت بانکی، امکان شارژ کارت به صورت آنلاین و... وجود دارد.
 
تقوی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از خدمات نوین حوزه آی تی، سیستم مدیریت و نظارت جمع‌آوری کرایه ناوگان اتوبوسرانی به‌روزرسانی شده و این به‌روزرسانی از طریق خرید سامانه سیستم مدیریت خودرو، کارت شارژ، مکان یاب FMS اجرایی می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ادامه داد: این سامانه در راستای استفاده از خدمات نوین حوزه آی تی با استفاده از سیستم‌های آنلاین روش‌های شارژ متنوع از جمله استفاده از کیف پول اکترونیکی، کارت‌های بانکی، همچنین روش‌های متنوع پرداخت کرایه جهت سهولت در امر پرداخت کرایه توسط شهروندان خریداری شده است.
 
وی بیان کرد: همچنین کنترل و نظارت بر ناوگان توسط سیستم‌های نوین کنترل خطوط آنلاین و همچنین سیستم ارتباط  ECU  خودرو برقرار می‌شود.
 
تقوی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پرداخت نقدی را در ناوگان اتوبوسرانی حذف کنیم، اظهار کرد: سیستم مدیریت و نظارت جمع‌آوری کرایه ناوگان اتوبوسرانی نوعی نظم و انضباط را هم به رانندگان به عنوان خدمات‌رسان و هم شهروندان به عنوان خدمات گیرنده می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه تحولات و رضایتمندی باید اول در درون سازمان اتفاق بیافتد، اظهار کرد: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان باید اول پرسنل خود را راضی نگه‌داریم که طی این دو سال دوبار افزایش 85 درصدی حقوق داشتیم و رضایت 90 درصدی رانندگان و پرسنل خود را بدست آوردیم.
 
تقوی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل اظهار کرد: برای بهره‌وری بالا و افزایش ایمنی مردم پروژه اصلاح خطوط را با نظر متخصصان انجام دادیم، اما برای اجرای کامل آن نیاز به همراهی مردم داریم.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در پایان گفت: در حال حاضر سازمان اتوبوسرانی قزوین با تعداد 110 اتوبوس در بخش خصوصی و 40 اتوبوس دولتی، با حدود 230 راننده در بخش خصوصی و 56 راننده ملکی به شهروندان قزوینی خدمت‌رسانی می‌کند.
 

تصاویر مرتبط