سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۹

نصرتي، شهردار قزوين:

مشکلات حمل و نقل سال‌هاي گذشته شهر قزوين حل شده است

مديريت شهري قزوين با احداث مرکز کنترل ترافيک، تهيه طرح جامع ترافيک و احداث 17 تقاطع غيرهمسطح مشکلات حمل و نقل و ترافيک سال‌هاي گذشته را حل کرد و به آرامش اوليه رسيده است.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: مديريت شهري با احداث مرکز کنترل ترافيک، تهيه طرح جامع ترافيک و احداث 17 تقاطع غيرهمسطح مشکلات حمل و نقل و ترافيک سال‌هاي گذشته را حل کرد و به آرامش اوليه رسيده است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهر قزوين؛ نصرتي در جلسه نود و ششمين جلسه هيئت مديره اتحاديه اتوبوسراني هاي شهري كشور  که به ميزباني سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: با توجه به اقدامات مهمي که در زمينه حمل و نقل شهر قزوين صورت گرفته است ديگر بحران اوليه در اين زمينه وجود ندارد و اين حاصل مشارکت و همدلي است.
وي با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسراني در اعزام اتوبوس به مرز مهران براي ارائه خدمات حمل و نقل به زائرين حسيني بيان کرد: سازمان اتوبوسراني توانست اقدامات ارزشمندي به زائرين اربعين ارائه کند و اين قابل تقدير است.
نصرتي با اشاره به جايگاه فرهنگي و تاريخي شهر قزوين گفت: اقداماتي که در شهر قزوين صورت گرفته و موفق آميز بوده است حاصل همدلي و مشارکت مديران شهري مي‌باشد.
شهردار قزوين افزود: وجود شهرهاي اقماري در حاشيه شهر قزوين باعث شده مديريت شهري به جمعيت شهري خود فقط خدمات ارائه نکند بلکه پاسخگوي جمعيت بيش از 800هزار نفر باشد. 
اين مقام مسوول ادامه داد: استان قزوين در زمينه بودجه جزوء استان‌هاي است که حداقل بودجه را دارد بر اين اساس نبايد خيلي به بودجه دولتي اکتفا کرد.
وي بيان کرد: در چند سال گذشته مرکز کنترل ترافيک شهر قزوين مورد بهره برداري قرار گرفت و اکنون اين مرکز مورد بازديد کلان شهرها و ساير شهرها براي کسب تجربه قرار گرفته است.
نصرتي گفت: مرکز کنترل ترافيک شهر قزوين تنها مرکزي است که مورد بهره برداري مشترک در استان قزوين قرار گرفته است.
شهردار قزوين افزود: مديريت شهري قزوين اقدامات ارزشمندي در زمينه بازسازي اتوبوس ها، احداث جايگاه سوخت CNG و مرکز معاينه فني خودرو انجام داده است.
اين مقام مسوول درباره تشکيل کارگروه "قزوين + 20" گفت: در سال 88 کارگروه "قزوين + 20" با حضور 70نفر از متخصصان با نگاه توسعه شهر قزوين تشکيل شد و پروژه هاي مهم شهر قزوين در زمان تشکيل اين کارگروه مطرح شد.
وي بيان کرد: حمل و نقل و ترافيک سومين اولويت در اين کارگروه بود که در آن زمان احداث مرکز کنترل ترافيک، تهيه طرح جامع ترافيک و احداث 5 تقاطع غيرهمسطح مطرح شد که اکنون اين پروژه ها در شهر قزوين محقق شده است و حتي به جاي احداث 5 تقاطع غيرهمسطح در شهر قزوين 17 تقاطع غيرهمسطح احداث شده است.
نصرتي گفت: اگر در توسعه شهر مشارکت و همدلي وجود داشته باشد شايد نيازي به بودجه دولتي نباشد.
شهردار قزوين افزود: با توجه به اقدامات مهمي که در زمينه حمل و نقل شهر قزوين صورت گرفته است ديگر بحران اوليه در اين زمينه وجود ندارد.
اين مقام مسوول ادامه داد: در معرفي شهر قزوين غفلت شده است و اکنون با يک سرعت خوبي به دنبال جبران اين غفلت هستيم .
وي بيان کرد: شهر قزوين 54 سال در زمان صفويه پايتخت بوده است و اولين خيابان کشور در شهر قزوين ايجاد شده است و اکنون در حال آسيب شناسي هستيم که چرا شهر قزوين مثل گذشته ديگر پرافتخار نيست.
نصرتي گفت: وجود باغستان سنتي قزوين، تصويب منطقه نمونه گردشگري، اجراي پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در بوستان ملي باراجين، احداث دهکده طبيعت، منطقه نمونه گردشگري زرشک و کامان، احداث تله سي‌يژ و..... از جمله اقداماتي است که بتوانيم به سرعت شهر قزوين و گذشته پرافتخار آن را معرفي کنيم.
شهردار قزوين افزود: مديريت شهري براي معرفي شهر قزوين در دنيا به دنبال اجراي برنامههاي ملي و فراملي است تا بتواند در اين زمينه هم موفق عمل کند.
اين مقام مسوول با اشاره به ظرفيت‌هاي شهر قزوين براي جذب گردشگر ادامه داد: بايد بتوانيم با اقدامات انجام شده و در حال انجام به جايگاه گذشته پرافتخار شهر قزوين برسيم.  
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط